W przypadku próby porównania dwóch grup docelowych jakimi są mężczyźni i kobiety można dopatrzeć się sporo różnic zachodzących pomiędzy nimi. Są to zarówno kwestie dotyczące wizualnego odbioru stron internetowych, samego sposobu poruszania się po nich, jak również metod przyswajania informacji w nich zawartych.
Kobiety postrzegając problemy i formy, częściej uwzględniają wieloelementowość obiektów; praktycznie od razu obserwują i analizują szczegóły, a dopiero potem skupiają uwagę na całości obiektu. Z tego powodu szybciej dostrzegają drobne zmiany, szczegóły, lecz mają większe problemy nad skupieniem się na całościowym problemie.
Na stronach internetowych skierowanych do kobiet dominują kolory żywe, często są to różnego rodzaju odcienie koloru różowego. Niejednokrotnie tabelki, ramki czy też bloki tekstowe, w których zamieszczone są informacje mają zaokrąglone, łagodne kształty. Projekty są bogate w formę poprzez zastosowanie wielu elementów graficznych czy fotografii przy zmniejszonej ilości tekstu. Taki charakter przekazywania informacji jest bardziej bezpośredni. Ułatwia to przyswajanie pożądanych informacji przy równoczesnym zachęcaniu internautek do pozostania i kontynuowania przeglądania strony.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz