Zarówno mężczyźni jak i kobiety są osobami
dorosłymi, a przez to mogą posiadać podobne doświadczenia, co może
determinować ich podobne postrzeganie i odbiór przekazywanych
informacji w sieci. Niestety tak nie jest. Istnieje dość spora przepaść
pomiędzy tymi dwiema grupami docelowymi. Wiadomo - mężczyźni są inni
niż kobiety. Świadomość tego w jaki sposób mężczyźni odbierają formę i
treść stron internetowych jest więc bardzo istotna dla twórców stron
internetowych skierowanych dla tej właśnie grupy docelowej.
Mężczyźni jako użytkownicy stron internetowych zwracają szczególna
uwagę na konkretne i rzeczowe przedstawianie informacji w sieci. Zatem
przekazywana treść powinna być w dużym stopniu uboga w dodatkowe,
niezwiązane bezpośrednio z tematem elementy graficzne. Mężczyźni jako
grupa docelowa mają skłonność do całościowego wychwytywania zawartości
stron internetowych, dlatego większa ilość detali i rozpraszających
elementów działa negatywnie na ich odbiór. Można uznać, iż surowość
formy stron sprzyja i korzystnie oddziałuje na utrzymanie internauty
korzystającego z tak zbudowanych serwisów.
Kolory używane podczas tworzenia stron internetowych przeznaczonych dla
mężczyzn powinny być stonowane. Zastosowanie żywych kolorów nie zbyt
korzystnie oddziałuje na mężczyzn i jest rozwiązaniem dość ryzykownym.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz